Klantenservice
Voor technische of andere informatie kunt u contact met ons opnemen via [email protected]
TERUGSTUURBELEID
Bij verkoop op afstand heeft u een aantal aanvullende rechten, zoals het recht op retour. Wat zijn mijn rechten?
Bij een aankoop op afstand heb je - met de hieronder genoemde uitzonderingen - altijd een wettelijke bedenktijd van 14 werkdagen. Binnen deze termijn kunt u het product zonder opgaaf van reden retourneren.
De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bij u is afgeleverd. Indien de verkoper zijn informatieplicht - zoals informatie over de wettelijke opzegtermijn - niet nakomt, bedraagt de wachttijd 3 maanden. Deze informatie moet door de verkoper bij het geleverde product worden verstrekt, het is dus niet voldoende dat hij dit op zijn website aangeeft.
U kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als u het product in de originele verpakking, ongebruikt, onbeschadigd en ongebruikt retourneert. U kunt het product uit de doos halen om het te bekijken.
Als u gebruik maakt van uw retourrecht, heeft u recht op restitutie van het totale bedrag exclusief verzendkosten. De verzendkosten voor het retourneren en het risico van het retourneren - bijvoorbeeld voor een eventueel verlies - zijn voor jou.
De verkoper mag geen (administratieve) kosten in rekening brengen voor het beëindigen van het contract of andere claims. Hij mag bijvoorbeeld niet van u verlangen dat u een goede reden opgeeft voor de retourzending.
De verkoper dient het reeds betaalde bedrag uiterlijk 30 dagen na de beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst terug te betalen.
De maximale wettelijke leveringstermijn bij een koop op afstand is 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat u het contract bent aangegaan.
Indien beide partijen akkoord gaan, kan een andere leveringstermijn worden vastgesteld.
Bij overschrijding van de wettelijke leveringstermijn van 30 dagen heeft u het recht de overeenkomst per direct te ontbinden (ontbinden). U hoeft de verkoper geen extra leveringstermijn op te geven.
Indien het product (tijdelijk) niet leverbaar is, dient de verkoper u hiervan op de hoogte te stellen.
Als de verkoper je iets anders stuurt dan je hebt besteld - bijvoorbeeld een andere stijl of een vergelijkbaar product van een ander merk - en je wilt het niet, dan kun je het binnen de retourtermijn retourneren.
In dit geval zijn de verzendkosten voor het retourneren voor rekening van de verkoper.
Volgens de Wet Koop op Afstand mag u niet meer dan 50% van het aankoopbedrag betalen.
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen
1.1 Waarom zijn jullie niet telefonisch bereikbaar
Wegens de grote drukte bij onze afdeling Verkoop zijn wij niet in staat om klantvragen telefonisch te beantwoorden.
ToolMania heeft ervoor gekozen om klantvragen, van welke aard dan ook, via de email te beantwoorden.
Wij streven ernaar om vragen die ons via de email bereiken, binnen maximaal 1 werkdag te behandelen.
Hiermee gaan we ervan uit dat wij u op deze manier volledig en compleet van dienst zijn.
1.2 Hebben jullie ook een winkel?
Ja, Openingstijden van onze winkel / magazijn: Ma-Vrij van 09.00 tot 17.00 uur.
Bestelling annuleren
2.1 Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Zie je af van je bestelling? Als het pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij in de meeste gevallen de bestelling annuleren. Neem contact met ons op en dan helpen wij je graag verder!